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Hard- und Softwarefragen rund Domiq-Module fürs LCN-System

koboldo
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#71 RE: Android

Beitragvon koboldo » Mi 1. Okt 2014, 14:20

Auch wenn du zwischendurch mal wieder lokal auf das Netzwerk von Thomas zugreifst ?
Bei mir bleibt es dann immer bei Connecting stecken und nichts passiert...

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Uwe
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#72 RE: Android

Beitragvon Uwe » Mi 1. Okt 2014, 15:14

Ich war seither noch nicht wieder 'lokal' bei Thomas. Das passiert aber in den nächsten Tagen. Ich werde es ausprobieren, Jörg ;)
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Beleuchtfix
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#73 RE: Android

Beitragvon Beleuchtfix » Mi 1. Okt 2014, 15:39

Ich bekomme auf dem IPhone meistens Verbindungsproblem gelöst, wenn ich zwischendurch auf die Demo-Seite wechsele. Die nächste Stufe ist dann, die App komplett killen.

Viel Erfolg
Florian

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Uwe
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#74 RE: Android

Beitragvon Uwe » Fr 3. Okt 2014, 15:32

[zitat]on a short vacation[/zitat]
Happy Holiday :)

"Danach" scheint es Arbeit zu geben. Ich habe jetzt nach einer telefonischen Meldung eines anderen Beta-Nutzers selbst erstmalig probiert über das mobile Internet mein Base zu bedienen. Das geht nicht (nur mit einer VPN-Verbindung).

Am Androiden ist 'send logs' noch vorhanden. Sollen wir da was schicken?

Viele Grüße
Uwe
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domiq-mj
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#75 RE: Android

Beitragvon domiq-mj » Mo 6. Okt 2014, 14:59

Hi all

The search broadcast packets do not pass through the VPN so local connection does not work in that case. Putting the IP manually solves the problem as the application goes directly and does not rely on the search responses.
I will try to test the application over VPN.


mr_claus
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#76 RE: Android

Beitragvon mr_claus » Mo 6. Okt 2014, 18:17

The App still forget the IP or hostname of the stored Base in the last beta released. But the description is still there, but it's empty, means no connection details are available on this entry.

The traffic flow seems to be "Base" -> "Android device" with source port udp/44544 to a random udp port. After i ended the app and removed all active links within the Base, it still try to connect to my app, why?

Anyway, broadcast search will not work across routers, but the communication does work with putting in the Base IP directly. I use my Android in another network as the Base is using and if it's connected everything works.


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#77 RE: Android

Beitragvon domiq-mj » Mo 6. Okt 2014, 22:20

Forgetting the IP address is a known issue.
Regarding the traffic, explicit closing the session is not implemented. Base keeps sending notifications to a device until it does not receive anything from it for more then 30 seconds.


mr_claus
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#78 RE: Android

Beitragvon mr_claus » Di 7. Okt 2014, 19:01

I checked the 30sec, the device does not sending anything and the app is closed but the Base is still sending packets to the Android device.


Matthias_@_Home
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#79 RE: Android

Beitragvon Matthias_@_Home » Mo 13. Okt 2014, 15:26

Hallo,

im Heimnetzwerk läuft die App bis jetzt gut und eine Verbindung ist immer sofort da.
Über UMTS wechselt der Status von offline auf online und dann schnell auf connecting. Aber auch nach längerem warten kommt leider keine Verbindung zustande.
Müssen evtl. noch Ports freigegeben werden? Ich habe einen neuen Asus Router und hoffentlich alles korrekt übertragen.
Über meine DynIP geht leider auch nix.

Geht es derzeit nur über VPN? Und wenn ja, wie richte ich diese ein?

Vielen Dank


Mfg
Matthias


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#80 RE: Android

Beitragvon domiq-mj » Mo 13. Okt 2014, 19:54

Hi Lowrider

For a remote connection there are currently three options:

1) when you have a static IP at home you may configure your router to forward port 44544 to the Base and configure DIRECT connection in the application by entering you IP address to connect to - however exposing the Base directly in the Internet is not a recommended solution

2) using VPN when you phone and router support it - the application itself does not have build-in support for VPN - you configure DIRECT connection with a specific IP address - this option has its drawbacks

3) using server connection - you must have your device paired in the local network and your Base enabled for Internet access ("Control over the Internet"). That way the applicaiton is using DOMIQ server as a mediator to establish a connection between Base and a client device or as a PROXY if firewalls cannot be opened between the two. This is the recommended option but it did not work well in the latest released beta version. We're working on improving this.


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